Adz

Monday, January 14, 2013

Selipar Putus....Jangan Panik..


 Mesti anda semua pernah alami kejadian seperti ini. Tengah asyik berjalan nak ke kedai ke, surau ke atau nak cepat ke suatu destinasi tiba - tiba selipar yang anda pakai terputus. Nak beli baru kedai jauh lagi, nak patah balik rumah pun dah jauh. Nak berkaki ayam, semua orang pelik plak nanti....kena plak kalau awek yang kena macam ni. Muka mesti dah merah padam...dalam hati dah maki hamun kat selipar tu.





Jangan risau...ada penyelesaiannya......


CARA NAK SELESAIKANNYA DENGAN CEPAT, MUDAH DAN MURAH..

1. Mula-mula cari straw....ala straw minum air yang warna - warni tu la..
    Straw air kotak tak aci la...straw air Vitagen pun tak boleh.
    Nak straw macam kat bawah ni..


2. Pilih straw yang sesuai macam yang bawah ni sesuai untuk selipar tadi..warna sama orang tak perasan pun.


3. Lipat straw tadi kepada dua..macam kat bawah ni..


4. Lepas tu ikatkan sehingga membentuk simpul seperti kat bawah ni, pastikan sama panjang hujung yang lebih tu.





5. Potong straw yang lain agak-agak dalam 1 inci, jangan terlebih panjang plak...


6.Masukkan straw yang dipotong pendek tadi ke straw yang telah disimpul..


7. Masukan hujung straw ke dalam lubang tempat kepit jari di selipar tu..straw yang warna kuning tu nanti akan jadi tempat kepit jari nanti..hujung yang lebih tu lipat macam kat bawah..



8. Akhir sekali...straw dilipat macam gambar di bawah..buat simpulan ikatan biasa..nanti jadinya berbentuk camni untuk matikannya.


9. Siap...selipar yang putus tadi dah boleh pakai balik sementara nak beli baru atau boleh pakai terus sampai putus semula.... 




SELAMAT MENCUBA......
















2 comments:

  1. tq boss baru putus.. try buat guna straw mmg jadi.. kemah keming

    ReplyDelete